Pages

Ucapan Eidul Fitri

Ucapan Eidul Fitri

PENYOKONG KAMI

Thursday, April 25, 2013

STRATEGI NAJIB SINGKIR ALI MENGENA? ALI RUSTAM SEMAKIN TERTEKAN


LUBOK CINA - “Mimpi la dia nak ambil Masjid Tanah. Mimpi di siang hari,” kata Ketua Menteri, Datuk Seri Mohd Ali Rustam terhadap calon Pas Parlimen Masjid Tanah, Mohd Nasaie Ismail.



Mohd Ali yang juga Pengerusi BN negeri berkata, Mohd Nasaie sebagai orang luar tidak tahu apa-apa mengenai Melaka sebaiknya berdiam diri daripada membuat tuduhan tidak berasas.



“Tuduhan dia tidak berasas. Dia tidak tahu apa yang dia cakap. Dia lagi tiada harapan di kawasan dia bertanding kerana dia bukan orang Masjid Tanah. Dia orang Pahang,” katanya selepas mengadakan kunjungan di Pasar Malam Lubok Cina di sini, malam kelmarin.



Mohd Ali berkata demikian merujuk kepada dakwaaan Mohd Nasaie pada program penerangan Pakatan Rakyat (PR) yang diturut dihadiri Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim di lokasi sama.



Pada program itu, Nasaie mendakwa Presiden BN, Datuk Seri Najib mahu membunuh karier Mohd Ali sebagai ahli politik dengan sengaja meletakkan dirinya bertanding di Parlimen Bukit Katil.



Sementara itu, Mohd Ali berkata, pakatan pembangkang turut kelam kabut kerana meletakkan Ketua AMK, Shamsul Iskandar Mohd Akin, biarpun sudah dua kali kalah ketika bertanding dalam pilihan raya.



“Shamsul sebagai orang luar di situ (Parlimen Bukit Katil) yang pernah kalah di Tangga Batu dan Dungun. Dia adalah calon yang tidak diterima di Bukit Katil. Jadi, tidak timbul isu Najib mahu bunuh karier saya atau kawasan itu berpotensi dimenangi PKR.



PKR sebenarnya sudah ketandusan calon," katanya

p/s.  Jerat yang dipasang Najib mula menampakkan hasilnya. Ali Rustam kini meracau tak tentu hala bilamana desas-desus beliau dikhianati Najib dengan dipaksa bertanding di kawasan Parlimen yang boleh menyebabkan beliau kalah telah mula diperkatakan oleh ramai pengundi di kawasan Bukit Katil.

Akibat tekanan inilah beliau telah mengeluarkan kenyataan yang merapu bagi menjaga kredibiliti beliau yang semakin merudum. Rakyat marhain sememangnya amat meluat dengan karenah Ali sebelum ini. Menyalahgunakan wang zakat sebanyak RM 13 juta lebi, pembaziran projek LTABB, kerugian Eye On Malaysia dan pelbagai projek gajah putih amat menjengkelkan. Kini rakyat telah bersedia menghukum beliau. Terima kasih Najib kerana memudahkan tugas rakyat. Ini kalilah,......






0 comments:

Zakat Melaka diberi kepada bukan asnaf

Untuk EPISOD 1 - Melaka TanahairKU akan membongkar penyelewengan wang zakat yang dilakukan oleh kerajaan negeri Melaka, Majlis Agama Islam Melaka (MAIM). Walaupun isu ini telah bertahun-tahun lamanya berlaku tetapi pihak berwajib seperti SPRM dan lain-lain gagal mengambil tindakan tegas terhadap pihak yang terlibat.

Tergamak pihak-pihak berkenaan menyelewengkan wang zakat yang sepatutnya diberikan kepada asnaf. Tetapi mereka menggunakan wang zakat untuk MEMBINA BANGUNAN.

Malangnya bila perkara ini diadukan kepada SPRM, jawapannya yang diterima ialah TIADA sebarang penyelewengan dan rasuah. SPRM memberi jawapan bahawa pihak Mufti menyatakan wang itu adalah wang lebihan zakat. Persoalannya jika benar ia wang lebihan zakat, bolehkah ia digunakan untuk membina bangunan?



Fakta Monorel Melaka



1) Bernilai RM15 juta, bagi laluan sejauh 1.6 kilometer menghubungkan Stesen Hang Jebat di Taman Rempah dan Stesen Hang Tuah di Jalan Bunga Raya.

2) Rosak lebih 21 kali sejak beroperasi 20 Oktober 2010

3) Pihak pengendali iaitu Melaka Taming Sari Sdn Bhd (MTSB) terpaksa menampung kerugian operasi sebanyak RM74,188.75.

3) Perbelanjaan operasi yang dikenakan sepnjang tempoh itu adalah sebanyak RM205,573.25 berbanding kutipan sebanyak RM131,384.50

4) Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) pernah menggantung perkhidmatan monorel selama sebulan di sebabkan masalah keselamatan dan fasiliti.

5) Antara masalah perkhidmatan monorel ini adalah masalah cengkaman pd landasan terutamannya pada waktu hujan, melain pihak pengurusan menggunakan cat thermal pada landasannya.

6) Antara penyelesaian kerajaan adalah dgn menyediakan sebuah kenderaan berkren yang dikenali sebagai "cherry picker" untuk mengangkut penumpang yang terkandas sekiranya monorel itu tidak dapat bergerak selain menyediakan manual fungsi dalam bahasa Melayu atau bahasa Inggeris dan memperkuatkan cengkaman tayar pada monorel melalui jajaran laluan pada waktu hujan.


Disusun oleh : Aizat Baharuddin (Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS Negeri Melaka).