Pages

Ucapan Eidul Fitri

Ucapan Eidul Fitri

PENYOKONG KAMI

Sunday, February 5, 2012

Terkini!! PRU-13 diadakan bulan Mac 2012

Maklumat yang diperolehi oleh YB Datuk Husam Musa, memaklumkan bahawa Parlimen Malaysia akan dibubarkan pada minggu hadapan, menguatkan lagi kebenaran PRU13 akan diadakan pada bulan Mac 2012.

Bukti terbaru pilihanraya akan diadakan pada musim cuti sekolah bulan Mac ini, adalah terdapatnya arahan terbaru untuk kesemua Majlis Perbandaran membekukan kesemua permohonan dan kelulusan menyewa dewan perbandaran dari 8 Mac sehingga 18 Mac 2012.

Maklumat dari guru-guru yang menjadi petugas SPR juga memaklumkan bahawa satu mensyuarat khas bersama SPR akan diadakan pada 9 Februari, Khamis ini, bagi membincangkan persiapan pilihanraya.

Bagi... ambil, tetapi undi Pakatan Rakyat

Memandangkan pengagihan Bantuan Rakyat RM500 (BR1M) yang tidak banyak mengubah kebijaksanaan rakyat yang menganggap memancing undi... dalam masa terdekat ini, Najib Razak akan mengumumkan penurunan harga minyak berkuatkuasa serta merta sebagai taktik meraih sokongan rakyat.

Bagaimana pun, harga minyak akan dinaikkan kembali selepas pilihanraya jika BN berjaya mendapat kemenangan pada Pilihanraya Umum ke 13 nanti.

Pandangan PRU13 Bukan Pada Bulan Mac

Terdapat pandangan yang mengatakan Pru13 tidak diadakan pada bulan Mac yang mengambil kira pengumuman Najib yang mengetepikan kata-kata agar dibubarkan Parlimen awal minggu ini, beberapa hari selepas bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menasihatkan agar mengambil masa untuk mendapatkan sokongan.

Ini adalah tektik ‘reverse psychology’ yang diamalkan sejak dulu lagi bagi MELALAIKAN semua jentera Pakatan Rakyat yang beranggapan pilihanraya lambat lagi.

Keadaan sebegini juga berlaku pada tahun 2008 apabila Abdullah Badawi mengatakan pilihanraya tidak akan diadakan dalam masa terdekat, tetapi tidak lama selepas itu mengumumkan pembubaran parlimen.

Maklumat risikan Special Branch dan Military Intelligence melaporkan jika Najib tidak mengadakan pilihanraya dalam masa terdekat, Najib dan BN akan menghadapi kesukaran di luar jangkaan untuk tempoh yang lebih lama, memandangkan keputusan mahkamah yang membebaskan Anwar Ibrahim telah membuka ruang yang amat luas kepada Anwar Ibrahim merancang dan menyusun strategi yang amat berbahaya kepada BN. Lebih lama ruang diberikan kepada Anwar, lebih parah Bn akan menghadapinya.

Isu Pusat Fidlot Nasional (NFC) dan mengenai soal kenaikan gaji untuk 1.4 juta kakitangan perkhidmatan awam, terpaksa Najib hadapi menyelesaikannya dengan segera, kerana isu-isu ini akan menjadi barah yang menghancurkan Bn jika ditunggu lama lagi. Apatah lagi apabila kakitangan awam tidak setuju dengan skim gaji baru yang membuatkan Najib Razak terkejut apabila kenaikan berjumlah RM2.7 bilion dalam skim gaji baru tidak dapat memuaskan kakitangan kerajaan.

Pengumuman pembentukan jawatankuasa khas yang akan membuat semakan gaji sehingga 16 April, adalah hanya akan menjadi alasan Najib kononnya prihatin dengan kakitangan awam. Bila tiba masa pengumuman pembubaran parlimen, semua perkara ini dilupakan dengan mengalih isu-isu yang lain di dalam media arus perdana.

‘Kuasa Ketiga’ yang sedang berkembang sekarang ini menyukarkan Najib mempertahankan “fixed deposit” di Sabah dan Sarawak yang menyaksikan banyak parti politik baru dan NGO ditubuhkan di sana, dan malang bagi Najib, kebanyakan ‘“Third Force’ tersebut lebih condong ke arah Pakatan Rakyat. Lebih lama Najib menangguhkan pilihanraya, lebih bersedia ‘Kuasa Ketiga’ ini bergerak menyusun strategi mengalahkan BN.

Parlimen akan bersidang pada Mac dan akan meminda beberapa transformasi pilihan raya. Ini juga perlu dielakkan oleh Najib untuk membincang dan meluluskan transformasi tersebut, kerana hanya satu cara sahaja BN boleh memenangi PRU13, iaitu hanya DENGAN PENIPUAN DI DALAM PILIHANRAYA.

Petugas dan jentera pilihanraya Pakatan Rakyat jangan LALAI. Mulai sekarang pastikan semua jentera sudah digerakkan dan bersedia 100%.

-Kota Melaka

0 comments:

Zakat Melaka diberi kepada bukan asnaf

Untuk EPISOD 1 - Melaka TanahairKU akan membongkar penyelewengan wang zakat yang dilakukan oleh kerajaan negeri Melaka, Majlis Agama Islam Melaka (MAIM). Walaupun isu ini telah bertahun-tahun lamanya berlaku tetapi pihak berwajib seperti SPRM dan lain-lain gagal mengambil tindakan tegas terhadap pihak yang terlibat.

Tergamak pihak-pihak berkenaan menyelewengkan wang zakat yang sepatutnya diberikan kepada asnaf. Tetapi mereka menggunakan wang zakat untuk MEMBINA BANGUNAN.

Malangnya bila perkara ini diadukan kepada SPRM, jawapannya yang diterima ialah TIADA sebarang penyelewengan dan rasuah. SPRM memberi jawapan bahawa pihak Mufti menyatakan wang itu adalah wang lebihan zakat. Persoalannya jika benar ia wang lebihan zakat, bolehkah ia digunakan untuk membina bangunan?



Fakta Monorel Melaka



1) Bernilai RM15 juta, bagi laluan sejauh 1.6 kilometer menghubungkan Stesen Hang Jebat di Taman Rempah dan Stesen Hang Tuah di Jalan Bunga Raya.

2) Rosak lebih 21 kali sejak beroperasi 20 Oktober 2010

3) Pihak pengendali iaitu Melaka Taming Sari Sdn Bhd (MTSB) terpaksa menampung kerugian operasi sebanyak RM74,188.75.

3) Perbelanjaan operasi yang dikenakan sepnjang tempoh itu adalah sebanyak RM205,573.25 berbanding kutipan sebanyak RM131,384.50

4) Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) pernah menggantung perkhidmatan monorel selama sebulan di sebabkan masalah keselamatan dan fasiliti.

5) Antara masalah perkhidmatan monorel ini adalah masalah cengkaman pd landasan terutamannya pada waktu hujan, melain pihak pengurusan menggunakan cat thermal pada landasannya.

6) Antara penyelesaian kerajaan adalah dgn menyediakan sebuah kenderaan berkren yang dikenali sebagai "cherry picker" untuk mengangkut penumpang yang terkandas sekiranya monorel itu tidak dapat bergerak selain menyediakan manual fungsi dalam bahasa Melayu atau bahasa Inggeris dan memperkuatkan cengkaman tayar pada monorel melalui jajaran laluan pada waktu hujan.


Disusun oleh : Aizat Baharuddin (Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS Negeri Melaka).